Sunday, July 24, 2011

harta

hey u'olls!!!
hari ni nak buat topik HARTA!
yes! kenapa tiba tiba bercakap soal harta ni. jeng jeng jeng.

kau orang ada harta sendiri? i mean atas nama korang lah. kalau yang da ber-anak pinak tu aku yakin da ade harta sendiri kan. yang single-comel macam aku ni harta aku ada lah segala CD/magazine/poster justin bieber dan hp aku ni. HAHA. oh so lame! hp buruk je pun. hp buruk pun. yang penting pakai duit aku sendiri. aku tak pinjam kat along ke kawan ke. lagi pun amalan pinjam meminjam ni mana elok. budak kecik pun tau beza kan mana baik mana buruk.

tapi kan. apa kah kau yakin kalau pasangan suami isteri, sudah ada harta sendiri tetapi mostly harta harta kat rumah tu isteri dia yang punya? senang cerita, segala bil isteri yang bayar. tv, sofa, peti sejuk, perabot, segala apa yang ada kat rumah mereka tu harta belah isteri dia? family mertua si suami itu. anak pulak bagi mak mertua yang jaga si suami bajet bajet pergi kerja padahal tak pun. kasihan si isteri bertungkus lumus kerja dari pukul 8pagi ke 10pagi. kasihan bukan? sekarang siapa yang patut dikasihan kan? si isteri atau si suami? makna nya si suami tak layak langsung ke atas semua harta tu. alaaa si suami tu bukan ada harta pun.

apa harta korang paling berharga???
ini ada lah antara harta paling aku sayang dan berharga :)


my mom and my dad. she is the most awesome mom in the world! love u mom!
awesome bestfriend in my life :)


awesome girlfriend! love u nokkk. muachhhh

No comments: