Saturday, March 26, 2011

Earth Hour

hello Saturday!
updating my blog while watching How I Met Your Mother season ... idk which season. bantai saja.
so today is my rest day :)
wait! why i said rest day instead of 'off day'
grr. saja nak complicated kan otak kau orang saja. itu hari sudah off day. now rest day.
tapi mengapa aku nak complicated kan kau orang walaupun tema nya masih sama?
=.=' sebab orang jepun yang berkata begitu. kau nak suruh aku buat apa. grr

btw, tak ramai tau aku sudah berkerja. YES!!! clap clap clap.
memang benar. aku sudah berkerja. 2 3 bulan menganggur dan tak lama lagi mau sambung belajar kembali. tapi kali ini harus kawal diri dari nafsu supaya tak membazirkan duit gaji yang beriban riban itu. HAHA. opsss! terlepas sudah gaji aku banyak en. HAHA. tidak tidak. sikit saja gaji aku. kata pun kerja kuli kan, so gaji pun sikit saja. paling busuk busuk pun bulan depan mungkin da boleh beli Iphone 4 dengan Ipad 2. HAHA. ahhhhhh. aku sudah terbau dengki dari kau orang. dengki la tu. HAHA. sudah lah. aku tak nak tulis banyak banyak pasal kerja aku. kerja ini sangat P&C. masih banyak yang harus aku practice. jadi, tunggu saja ya :)

malam ini kau tau apa kau patut buat? tolong mak masak? melepak sambil shisha? main fixie dengan rakan rakan sekolah? NO NO NO. jangan kau buat buat buat lupa ya. malam ini tutup lampu selama 1 jam ya. 1 jam. YE! 1 jam je! aku tak suruh buat 2 3 jam atau 1 malam tapi hanya untuk 1 jam sahaja. dari 8.30 sampai 9.30 malam ini semua orang duduk dalam gelap. kau mungkin boleh buat macam tu juga. bukan aku suruh buat tiap tiap malam pun. setahun sekali saja. kalau bukan kau siapa lagi kan yang nak buat? untuk masa depan generasi kita juga. jadi, jangan la selfish sangat ya. think before we act. small change like that will make a big different for all of us :)


support Earth Hour by switch off your light :)

p/s: rugi tak kerja hari ni. mereka tutup lampu malam ini!

No comments: